Udruge-jednostavno ili dvojno knjigovodstvo

Udruge-jednostavno ili dvojno knjigovodstvo

By on Jun 3, 2011 in Savjeti | 0 comments

Čitateljica Jasminka nam piše:

“U postupku smo osnivanja Udruge te nas zanima da li smo obveznici vodjenja jednostavnog ili dvojnog knjigovodstva pri cemu prihodi u prvoj godini nece prelaziti 50000 kn. Do kojega iznosa se moze voditi jednostavno knjigovodstvo?”

banergornji copy

Odgovor:

Sukladno članku 71. Uredbe o računovodstvu neprofitnih organizacija,

  • ako je vrijednost imovine uzastopno u prethodne tri godine manja od 100.000,00 kn na razini godine

i

  • ako je godišnji prihod uzastopno u prethodne tri godine manji od 100.000,00 kn na razini godine

neprofitna organizacija (udruga, klub, društvo, savez, zaklada, fondacija, ustanova, politička stranka, komora, sindikat, vjerska i druga zajednica i sl.) NIJE u obvezi vođenja dvojnog knjigovodstva i financijskih izvještaja koji idu uz takav način vođenja poslovnih knjiga, već njezin osnivač može donijeti odluku da vodi jednostavno knjigovodstvo, tj. minimalno Knjigu prihoda i rashoda i Knjigu blagajne, te o tome obavijestiti Ministarsvo finanacija.

Kao komentar na gore navedeno želim skrenuti pažnju na slijedeće:

  • budući da se traži “prethodno” razdoblje, ono mora doista i POSTOJATI. Konkretno to znači, da se prve tri godine MORA voditi dvojno knjigovodstvo, i ukoliko u te tri godine financijski pokazatelji budu sukladni navedenom, tek u četvrtoj godini postojanja se može voditi jednostavno knjigovodstvo.

  • važno je primjetiti da se traži kumulativno postojanje oba uvjeta, tj. i imovina i prihodi moraju biti manji od 100.000,00 kn

  • imajate na umu da vrijednost imovine i obveza morate svoditi na godišnji nivo, tj. ukoliko ste poslovali dio godine (jer ste osnovani tijekom godine), morate preračunati vrijednost svoje imovine i obveza na godišnji nivo, slično kao što posupamo kada određujemo je li poduzetnik dužan ući u sustav PDV-a po sili zakona (o PDV-u čitajte ovdje)

  • ne zaboravite da po isteku razdoblja obveznog vođenja dvojnog knjigovodstva, osnivač (ili od njega ovlašteno tijelo) treba donijeti odluku o nastavku vođenja jednostavnog knjigovodstva i o njoj obavijestiti Ministarstvo financija na obrascu RNO-P u roku od dva dana od nastanka promjene.

Ovdje je zgodno podsjetiti da su udruge koje su postojale na dan 01.01.2008., prilikom donošenja spomenute Uredbe, svoje financijske pokazatelje uspoređivale na taj datum, i da su one udruge koje su osnovane tijekom 2008., zbog svojevrsne rupe u zakonu, bile u povlaštenom položaju, jer u prvoj varijanti Uredbe nije bilo propisano prethodno razdoblje od tri godine. No, takve udruge to vjerojatno znaju i primjenjuju.

Ostalima, savjetujem da primjenjuju gore opisane propise.

Ne zaboravite, odgovorna osobe u udruzi (najčešće predsjednik u malim udrugama) osobno odgovara za poslovanje udruge i snosi posljedice nevaljane primjene propisa, namjerne ili iz neznanja!

 

banerdonji copy

ostali savjeti copy

Autorica teksta: Zorana Mavričić-Korošec voditeljica knjigovodstvenog servisa Makora