Intervju voditeljice

Intervju voditeljice

By on Jun 1, 2011 in Savjeti | 0 comments

Razgovor vođen sa voditeljem poslovnog bloga ‘Svaki tjedan savjet jedan’

1. Recite nam par riječi o sebi (s gledišta razvoja vaše karijere)?

Svoje sam pravno obrazovanje gotovo cijeli radni vijek praktično primjenjivala kao poduzentica, te sam ga neprekidno upotpunjavala znanjima iz područja ekonomije. Osobine pragmatičnosti i temeljitosti su inicijalno bile te koje su me usmjerile u područje privatnog poduzetništva.

Kako je moje znanje i iskustvo raslo, tako sam osjećala sve veću potrebu da ga podijelim s drugima, na način da im pomognem u razumijevanju funkcioniranja institucija sustava i stvarnog stanja u poduzentičkom okruženju.

banergornji copy

Stoga sam zadovoljna da to uspjevam u svojem servisu i tako svakodnevno dobivam satisfakciju kad vidim da sam nekog ‘svog’ obrtnika ili vlasnika poduzeća usmjerila na pravi put, pa je tako potrošio manje novca, živaca i energije da postigne svoj cilj.

Živimo u državi koja samo deklarativno podržava poduzetništvo, a u stvarnosti taj put prolazi kroz gustu šumu samodopadnih javnih službi koje nemaju puno stvarne svrhe (osim one samonametnute).

U toj situaciji treba znati kako najlakše ‘nahraniti sustav’, a sam ostvariti što brže i što lakše ono što si naumio.

2. Što je Makora Poduzetnički servis (definicija, pa misija)?

U našem poduzeću za poslovne usluge osnovna je djelatnost knjigovodstvo i računovodstvo svih oblika poduzentičkih djelatnosti: obrta, poduzeća, samostalnih djelatnosti, neprofitnih organizacija (udruga, klubova, društava i sl.)

Pored toga, svi naši ugovorni korisnici imaju stalnu uslugu savjetovanja o svim temama interesantim za njihovo poslovanje, npr. gdje i kako pokrenuti poslovanje; porezni sustav i njegove reperkusije na poslovanje i zaradu; zapošljavanje – uvjeti, cijene, doprinosi; zakonsko reguliranje poduzentištva; financiranje poduzetništva…

Također, za one koje (još) nisu naši stalni korisnici, formirali smo i uslugu individualnih konzultacija: najčešće u formi razgovora (iako je moguće i pismeno) prijeđemo sve teme koje tog poduzetnika (ili budućeg poduzetnika) zanimaju. Ako osoba dođe sa konkretnim pitanjima dobije i konkretne odgovore. Ako nema konkretnih pitanja, kroz razgovor dođem do ključnih tema – koje onda obradimo u jednostanom razgovoru. Budući da se služimo svim modernim sredstvima komunikacije, ovakve konzultacije sam obavljala i sa osobama iz inozemstva (putem Skype-a ili telefonom), tako da nam se za tu uslugu može obratiti doista širok krug ljudi, a ne samo oni koji mogu doći u naš ured u Matuljima. Detalji su na našoj web stranici konzultacija

Nadalje, u suradnji sa svojim suradnicima i partnerima, našim korisnicima omogućujemo da kod nas riješe još mnoge svoje potrebe:

tajničke usluge (koje dobro dođu svima koji se ne snalaze sa dopisima, računalima, dopisivanjem, administriranjem bilo koje vrste – što su najčešće ‘moji’ vrijedni obrtnici-majstori svaki u svom fahu koji će u jedan dan složiti kuhinju ili sazidati zid, ali ‘papirnati poslovi’ im ne leže).

Tu su i prijevodi, izrada web stranica, grafički dizajn i priprema, nabavka reklamnog i ostalog tiskanog materijala i t.sl.

Naša misija je, ukratko, da Vam maksimalno olakšamo put poduzetništva, i pri tome da svojim vlastitim znanjem i iskustvom pridonesemo Vašoj većoj zaradi.

3. Po čemu se ističete u moru sličnih servisa?

Mislim da sam svim gore iznesenim stavovima već odgovorila na to pitanje. Moji mi klijenti donose svjedočanstva da su u drugim knjigovodstvenim servisima nailazili na upravo suprotne stavove i da im se svaka informacija naplaćivala. K tome, ovako širok dijapazon usluga se ne nalazi često u privatnim tvrtkama. Neki poduzetnički centri u naprednim gradovima i općinama, nude slično, ali tamo najčešće nema ovakvog osobnog angažmana – na kojeg se ja ponosim i u kojem uživam.

4. Po vašem iskustvu, što su najveće boljke naših poduzetnika?

Na početku, ili bolje rečeno, prije započinjanja aktivnosti, to je strah. Strah od neuspjeha, od nedostatka novca, od neznanja… i sličnih ‘crvića’ koji izjedaju samopouzdanje.

Tijekom rada, kod onih koji zapinju, primjećujem nedostatak jasne slike o cilju kretanja, što neizbježno dovodi do raspršene pažnje i rasipanja energije, te konačno i do polovničnog uspjeha ili potpunog neuspjeha.

Međutim, moje je mišljenje da će u mladim generacijama – tu mislim na one koji upravo izlaze iz procesa obrazovanja – doći do pravog ‘buma’ poduzetništva. Te su generacije na najbolniji način suočene sa svim posljedicama liberalnog kapitalizma kojemu je glavna poruka da se svatko mora pobrinuti za sebe, uzeti svoj život u svoje ruke i angažirati sve svoje resurse. Jedan od najboljih načina da se to učini je upravo kroz poduzetništvo!

5. Što bi ste preporučili našim čitateljima koji se tek zapućuju u poduzetničke vode?

Osvjestiti svoje sposobnosti, znanja, vještine i sve ostale vrline (i mane, naravno), sagledati situaciju u kojoj se nalazite, napraviti plan što želite postići (u svim aspektima: ekonomskim, društvenim, obiteljskim…), razradite plan po etapama konkretnih postignuća i hrabro naprijed!

I, naravno, obratite se nama za savjet i za knjigovodstvene i ostale usluge koje pružamo:

Na kraju, zahvalila bi se na pažnji i poželjala bih svima puno vedrine i radosti, a uspjeh će tada doći sam po sebi!

banerdonji copy

ostali savjeti copy

Autorica teksta: Zorana Mavričić-Korošec voditeljica knjigovodstvenog servisa Makora